Idiomes per nens
A SG KIds sabem que tenir una base sòlida des de l'inici és fonamental perquè els nostres fills dominin perfectament un idioma a la seva edat adulta. El nostre objectiu és donar als nens les eines necessàries perquè puguin comunicar-se al món del futur i convertir-se en persones competents amb l'ús de llengües estrangeres.
Acadèmia d'idiomes per nens a Barcelona
L'excel•lència al servei, personalitzat, professional i especialitzat són les nostres característiques; així com el treball en equip, la innovació i l'adaptació de les millors metodologies d'ensenyament.
Etapes del procés d'adquisicióA la nostra acadèmia d'idiomes per nens a Barcelona, respectem les etapes naturals del procés d'adquisició d'una llengua:
- Etapa cognitiva. El nen estarà desenvolupant la seva competència per escoltar i en entendre missatges. Primer transcorrerà el període de silenci. Quan el nen estigui llest, començarà a parlar.
- Etapa associativa. El nen començarà a utilitzar la llengua amb finalitats comunicatives, l'atenció es dirigirà a millorar la destresa lingüística.
- Etapa autònoma. El nen serà capaç de donar a la llengua adquirida un ús proper al que donen els parlants natius en situacions comunicatives.
L'etapa cognitiva és l'etapa de sensibilització cap als idiomes estrangers i es basa en tècniques d'estimulació primerenca. Es dóna en edats des dels primers mesos fins als 2 anys, aproximadament.
La segona etapa la constitueixen els nens que van de 3 a 6 anys. Els nens en aquestes edats tindran una classe d'acord amb la seva edat i les seves destreses. La metodologia permet que les activitats comunicatives de llengua s'incentivin mitjançant el joc, la cançó i una infinitat d'activitats lúdiques i dinàmiques especials per ells.
La tercera etapa la constitueixen nens que van de 7 a 12/15 anys. Els nens en aquestes edats volen reptes, per la qual cosa les seves classes solen ser retadores, dinàmiques i divertides. La metodologia del nostre centre d' idiomes per nens a Barcelona permet desenvolupar les activitats de comunicació mitjançant situacions de les seves vides quotidianes o ben imaginàries, projectes que els involucrin i varietat de jocs.
Característiques dels grupsEls grups reduïts, formats entre 7 i 12 nens màxim, permeten al professor treballar amb un nombre inferior d'alumnes al de l'escola i, per tant, obtenir una base més àmplia de coneixements en els més petits i un millor rendiment de les classes en els grups d'edats més avançades.
Els grups súper reduïts, formats per 6 nens màxim, permeten al professor tenir un control més gran sobre el progrés de cada nen i poder tractar de manera individualitzada les seves necessitats.
Horaris i duració dels cursosA SG Kids recolzem als col•legis i als pares de família per la formació dels seus fills. D'una banda, donem als nens les eines per comunicar-se en el futur; per un altre, ens adaptem a les necessitats de temps, espai i diners dels nostres clients. Oferim cursos de diferents idiomes en horaris de matí, migdia i tarda, així com varietat d'activitats divertides pels nens i perquè els cursos resultin atractius.
La quantitat d'hores que cada persona desitgi exposar al seu fill a l'idioma serà la seva decisió. Els cursos s'adapten a les necessitats dels nens i en mitjana cada curs oscil•la entre les 70 i les 110 hores de classe; és a dir, aproximadament 9 mesos segons l'edat del nen.
Adquisicions i aprenentatge. ConsideracionsPrimer, s'ha de fer una diferència entre el concepte d'aprenentatge i el concepte d'adquisició.
L'aprenentatge és un procés conscient que es duu a terme per conèixer l'estructura d'una llengua; per exemple, jo aprenc que del verb "caminar", "camí" és la primera persona singular del present d'indicatiu.
Mentre que l'adquisició és un procés subconscient i només s'aconsegueix creant un ambient natural a la classe o a la casa. És a dir, amb l'adquisició el nen no pot parlar de les regles gramaticals que ha assimilat, simplement les ha interioritzat. Nosaltres, com a parlants natius de castellà o català, difícilment podem explicar les regles gramaticals de la nostra llengua perquè primer l'adquirim i després la vam aprendre.
Es confondrà el meu fill si aprèn dos idiomes al mateix temps?Des d'uns pocs mesos d'edat fins als 5 anys aproximadament, un nen és capaç de pronunciar i repetir tots els sons i les paraules que escolta en qualsevol llengua.
No, el teu fill no es confondrà ni al procés d'aprenentatge d'una llengua ni al d'adquisició, perquè els nens associen el nou idioma amb un determinat context: la persona que es dirigeix a ell, el lloc i el moment seran elements claus perquè el nen delimiti l'ús de la llengua. El teu fill sabrà distingir, per exemple, que amb la seva mamà parla català a casa, amb el papà parla castellà a casa i amb la professora parla anglès a l'escola.
L'edat tampoc és una barrera perquè el nen delimiti l'ús de les llengües que coneix, doncs tant un nen de 2 anys com un de 5 pot fer-ho sense dificultat. Els adults tendim a subestimar la capacitat dels nens en edats primerenques i per això ens meravellen els seus assoliments i les seves ocurrències.
El que sí pot succeir és que a un nadó la mare li parla un idioma, el pare un altre i viu en un mitjà on es parla un tercer idioma, produeixi o parli més tard. És a dir, en comptes de parlar a l'any i mig, possiblement parli una mica més tard i barregi algunes paraules de cada idioma fins que per si solament i de manera natural arribi a separar els diferents idiomes.
A quina edat s'ha de començar a estudiar un altre idioma?Per aprendre altres idiomes no hi ha límit i estudiar a qualsevol edat és possible. No obstant això, estudis lingüístics han revelat l'avantatge que tenen els nens menors de 5 anys a l'hora d'aprendre un idioma. No és perquè aprenen més ràpid, com s'ha cregut, sinó perquè ells adquireixen l'idioma. Després dels 6 anys el procés d'adquisició és més ràpid però poden aparèixer altres inconvenients. Per exemple, els anomenats filtres emocionals són Més grans en els nens d'edat més avançada. El filtre emocional és tota aquesta vergonya, por i timidesa que ens dóna expressar-nos enfront d'uns altres en un idioma que encara no dominem.
Des d'abans del naixement, els nens ja realitzen connexions neuronals (sinapsis). Aquest procés de connexions dura fins als 6 o 7 anys, i després d'això ja no es crearan més circuits d'aquest tipus. Per això hem d'aprofitar aquest moment per aconseguir la quantitat més grans de connexions possibles per mitjà de l'estimulació.
Com puc motivar al meu fill perquè aprengui un idioma?La resposta és molt senzilla. Als nens els agrada jugar, llavors jugant s'adquireix un idioma. En crear un ambient amè, el nen serà capaç d'adquirir millor la llengua objectiu perquè l'ansietat o el filtre emocional que pot impedir l'adquisició es veu disminuïda.
Els pares són testimonis que la millor forma d'interessar a un nen en algun tema és jugant. Per exemple, si el nen ha d'aprendre temes relacionats amb el menjar, en comptes que escrigui tot el que sap sobre menjar (que li resultarà avorrit), seria més recomanable jugar amb ell a ser un cuiner i preparar un menú per oferir-nos. Això quedarà en la seva memòria més fàcilment perquè es tracta d'una situació divertida que li va provocar alguna emoció positiva.
Consulta'ns. T'assessorarem sense compromís